Yargıtay'ın kararına rağmen kuzeninin arsasına taşan evini yıkmadı 

DüzceSonHaber

14.02.2022 - 12:05
Haber Merkezi
19

Kaynaşlı ilçesinde, babasından kalan 730 metrekarelik arazinin sınırlarını ölçtüren Naci İlhan, kuzeni Yunus İlhan’ın yaptığı evin arazisinin 16,61 metrekarelik kısmına taştığını fark etti. Kuzeniyle anlaşamayan Naci İlhan, dava açtı. Mahkeme bina için yıkım kararı verirken, Yargıtay da kararı onayladı. Anlaşma yoluna gitmeyen kuzeni tarafından darp edildiğini söyleyen Naci İlhan, yıkım kararının yerine getirilmesini istedi.

Kaynaşlı ilçesi Darıyeri Mengencik köyünde Yunus İlhan, 1994 yılında kendi arazisine 2 katlı betonarme ev yaptırdı. Naci İlhan babası ölünce miras kalan, kuzeni Yunus İlhan’ın evinin yanında bulunan 730 metrekarelik arazisinin sınırlarını belirlemek için ölçüm yaptırdı. Arazi ölçümü sonrasında Yunus İlhan’ın yaptırdığı binanın doğu ve batı kısımlarının arazisinin toplam 16,61 metrekarelik alanına taştığı tespit edildi.

YARGITAY KARARI ONADI

Naci İlhan amcasının oğlu ile anlaşma yoluna gitti ancak karşı taraf kabul etmedi. Bunun üzerine Naci İlhan, 2016 yılında Düzce 2. Asliye Hukuk Mahkemesi’ne dava açtı ve mahkeme binanın araziye taşan kısmıyla ilgili yıkım kararı verdi. Bina sahipleri kararı Yargıtay’a taşıdı. Yargıtay da aynı kararı onayladı ve yıkım kararı kesinleşti. 

Karar sonrası arazi sahibi Naci İlhan yıkım kararının uygulanması için harekete geçti ve Düzce İcra Dairesi’ne başvurdu. Yapılan inceleme sonucunda Düzce 5. İcra Dairesi tarafından 2021 yılında binanın araziye taşan kısmının 15 gün içinde yıkılması istendi. İcra dairesinin kararına rağmen Yunus İlhan binayı yıkmadı.

Karara tepki gösteren Yunus İlhan, iddiaya göre, Naci İlhan’ı arazisine gidip, gelirken yolunu kesmeye ve darbetmeye etmeye başladı. Yaşanan yol kesme ve darp olayları da köyde bulunan güvenlik kameraları ile vatandaşlar tarafından cep telefonu kameralarıyla kaydedildi.

‘ANLAŞMADILAR’

Evli ve 3 çocuk babası olan Naci İlhan, hakkını aramak için hukuki tüm yolları denediğini, ancak karşılık alamadığını belirterek, “2016 yılında yerimi ölçtürdüm. Yerimi ölçtürdüğümde bu binanın yerime yapıldığını gördüm. Kendilerine söylediğimde 'git hakkını mahkemede ara' dediler. Gittim hakkımı mahkemede aradım. Düzce’de 2016 yılında açtığım davayı kazandım. İstinaf mahkemesi ve Yargıtay’dan 2020 yılında kesinleşmiş karar geldi. Binanın 16,61 metrekarelik kısmına yıkım kararı verildi. Burası için kendileri ile anlaşma yolunu seçtim. Ancak anlaşma yoluna gitmediler” dedi.

‘YARGITAY KARARININ UYGULANMASINI İSTİYORUM’

Naci İlhan, “Hakaret ettikleri gibi darbettiler.  Öldürmeye teşebbüs ettiler. Bununla ilgili olarak adli tıp raporlarım ve şikayetlerim var. Düzce İcra Müdürlüğü yaptığı incelemede bu binayı yapan kişinin 15 gün içinde binayı kaldırması yönünde karar verdi ve tutanak tutuldu. Fakat uygulanmadı. 20 aydan beri ben tehdit ve hakarete maruz kalıyorum. Fakat çözüm bulamıyorum. Yargıtay tarafından verilen kararın uygulanmasını istiyorum. Vatandaşa verilen 15 günlük sürenin üzerinden 1 yıl geçti. Bu süre içinde bir işlem yapılmadı” diye konuştu. 

 


Editör: A. Gölge

Yorum Yap

Yorum yazarak yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Düzce Son Haber (www.duzcesonhaber.com) hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Yorumlar (19)

  • komşu
    komşu
    18.02.2022 15:58

    ayıp senin söylediğin çocuklargibi konuşuyorsun battıkca batıyorsun yalanlarınla

  • yunus
    yunus
    18.02.2022 13:58

    utanmadan sıkılmadan haram dan heladen bahsediyorsun ben kımseye borcumu ödemem demedim aldıysam verırimmsiz önce borcunuzu siz ödeyın gerisi baban ben ahrete gidene kadar ayakta dikilmesin

  • Naci ilhan
    Naci ilhan
    18.02.2022 12:33

    Önce herkez bi dönsün Aynaya baksin Herkez öğrendi kimlerin ne olduğunu Türkiyede bi tabir vardir Dinime küfreden bari kendiside müslüman olsa siz Ancak yandaşlarınızı inandirirsiniz Palavralariniza.Madem okadar dogrusunuz Müslümanız pararaniz da çok tatli öyleyse alin hepiniz birer tane Akide şekeri de o gelen iCRA MEMURLARINA verdiginiz tuttanakti sözünüzü tutun Kaldirin benim Arsamdan Evinizi de Haram haram oturmayin Herkezde dobra görsün....

  • Sedat ilhan
    Sedat ilhan
    17.02.2022 21:33

    Seni pardon sizi tanıyan herkez nasıl biri olduğunuzu biliyor başka yoruma gerek yok

  • Naci ilhan
    Naci ilhan
    16.02.2022 19:26

    Ben babami yedi sene hastanelere taşıdım gece gündüz Babami ağlata ağlata almadim Bazilari babasini ağlatır Bazilarida ANASINI herşey rizayla oldu bazilari gbi borc alipta batiyom diyipte kimseyi dolandirip gidip ikinci günü arabada almadim parasina da çökmedim hiçkimsenin yerine bile bile de ev yapip ta oturmadim şeytanlikla elde edilen mal mülk ilahi adaletle teslim edilir Rahmetli Babamin mallarinin nekadar ortakcisi varmış ki derdine düşmüşlerrrrr.

  • yunus
    yunus
    16.02.2022 09:44

    adamın hayatı yalanhaktan hukuktan bahsediyosun babana eziyet baskı yap tehtit et büyütün alabileceğin tapuları kendi üerine gecir senin ablan abin yokmu ondan sonrada haktan hukuktan baset seni ne zaman tehtıt etım esas senbeni tehtit ediyorsun yıktıracam ikidebir tehdit ediyosun hergün kapının önundegeciyorsunyalan beyanda bulunuyorsun nedeim sana yalancı iftiracı 16mt re kaereiçin yunan eziyetetmez benim servetimi istedin belgeli sankı istan bul cad yer sat ıtıyorsun

  • Merve
    Merve
    15.02.2022 22:14

    Olayın bu şekilde ilerlemediğine tüm köy halkı şahittir. Bu haberin yapılmasına da anlam veremedim. Mağdur olan ev halkıdır. Çok az bir yer için 165 metre kare ev yıkılır mı? Kendinizi mağdur gibi gösteremezsiniz. Bu haberi okuyan herkes ev halkına hak verecektir. Arsa sahibi kendini komik duruma düşürmüş. Yazık ne diyebilirim.

  • D.Y.M
    D.Y.M
    15.02.2022 22:10

    Yalan konusuna girme istersen.. haberi verdiğin site bile: seni yalancılıkla haber verip kendilerini alet ettiğin için kınamış..

  • Deniz Gökdeniz
    Deniz Gökdeniz
    15.02.2022 21:42

    Yazıklar olsun 16 metrekare yer için eve yıkım kararı çıkarmak da neymiş...Allah böyle akrabaları düşman başına vermesin...inşallah o insanlara mahkum kalırsın. Yunus ilhan Allah yardımcın olsun her kimsen.

  • Naci ilhan
    Naci ilhan
    15.02.2022 20:02

    Ben öyle Çakma hesaplarla yazmiyorum Ben yalnla dolanla değil belgelerle hakkimi ariyorum.Adima kayitli kaçtane yer satışımda beşsefer yer alacak ... bulmuşum ya kafan güzel yada hayal dünyasından birşeyler yazip çizmişsin belki bu dünyadakileri inandiririm diye neyse uyaninca sen de Anlarsin yazdiklarinin bu hayat koşullarına uymadığını.

  • D.Y.M
    D.Y.M
    15.02.2022 13:09

    Naci sen mazlumdan bütün mazlumlar ölsün o zaman.. bi yer beş kere sat süper...kaç kişiye kaç kere iki yer sattığınız anlat ta mazlum görelim ...

  • Naci ilhan
    Naci ilhan
    15.02.2022 00:22

    Koskoca TÜRKIYE Cumhuriyetinin Hakim ve savcilari bile Anlamışlar ki bu tamamen kaçak yapinin buraya iyi niyetten yapılmadığını ki 1 mtrekarede olsa onalti metrekarede olsa yikilmasi na karar vermiş Õyle bu nasil olsa tek kimsesi yok nasilolsa zorbalikla hakaretle küfürle biz bu kararida durdururuz yerini de elinden aliriz bedavadan Sindiririzde Zalimin zulmü varsa mazlumun da Allahi ve Türkiye Cumhuriyeti Adaleti kanunu var...

  • Duzceli
    Duzceli
    14.02.2022 21:27

    Hane sahibini tahrik edici hareketleri görüyorsunuz 16 metre karelik yer için ev yiktirmak Allah'tan korkmaz kuldan utanmaz insan

  • Torbacan
    Torbacan
    14.02.2022 18:04

    16 dönüm yermiş gibi bide hak hukuk diyor..paraya secde ederim desene

  • Sedat ilhan
    Sedat ilhan
    14.02.2022 17:48

    Yaptığınız haberin aslını detayları ile öğrenmek istiyorsanız beni arayın tlf.05334667607

  • Torbalı
    Torbalı
    14.02.2022 17:06

    Gözünü toprak doyursun dediği olay tamda bu galiba..Bende 16 dönüm sandım..

  • Merve
    Merve
    14.02.2022 16:01

    Olayın bu şekilde ilerlemediğine tüm köy halkı şahittir. Bu haberin yapılmasına da anlam veremedim. Mağdur olan ev halkıdır. Çok az bir yer için 165 metre kare ev yıkılır mı? Kendinizi mağdur gibi gösteremezsiniz. Bu haberi okuyan herkes ev halkına hak verecektir. Arsa sahibi kendini komik duruma düşürmüş. Yazık ne diyebilirim.

  • Köyden biri
    Köyden biri
    14.02.2022 15:55

    Olaya bizzat şahidim, kesinlikle bu şekilde değil. Anlaşmaya ev sahibi gitmek istedi. 16 metre kare yer için 125 bin tl teklif etti. Ancak arsa sahibi çok daha fazlasını istedi. Olayın evveliyatı haberin içeriğinden çok daha farklı. Arsa sahibi evi yıktırıp binadaki iki aileyi mağdur bırakmak için uğraşıyor. Allah büyük !!!

  • Düzceli
    Düzceli
    14.02.2022 14:30