Hakan Jane Melen’i anlattı gördüğü manzaraya isyan etti

DüzceSonHaber

Hakan Jane Melen’i anlattı gördüğü manzaraya isyan etti
29.06.2021 - 12:48
Özel Haber
12

Düzce Kuzey Kafkas Kültür Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Jane, çocukluğunda yüzdüğü, kenarında piknik yaptığı Melen’i anlattı. Çocuklarını Melen kenarına getiren ve hatıralarını anlatmak isteyen Hakan Jane, gördüğü manzarayı kaleme alınca ortaya hem duygusal hem de ders niteliğinde bir metin çıktı.

İşte o metin;

Melen , bu sözcük bizlerde bir anlam bulur . Melen ;  çocukluğumuzun, gençliğimizin en unutulmaz maceralı , en neşeli , en inanılmaz heyecanları yaşadığımız,  zamanın nasıl geçtiğini anlayamadığımız, yeşilliğin içerisindeki su dünyamız.

Melen, bizim o yaşlarda ulaşabildiğimiz tek doğal yüzme alanı , tek balık avlanma alanı, Melen'in kıyısı ilk piknik alanımız.

Babaannem Khovgihable’den( Sarayyeri) Hapi'lerin kızı idi, annem  de Sapsığhableden (Arapçiftliği)  Hantuv'ların kızı olması nedeni ile , her 2 köyde yoğun akraba bağlarımız mevcut. Küçüklüğümde  bu köylere misafir olduğumda en büyük heyecanım bu köylerden geçen    Küçük  Melen’e gitmek. Bu köylerin çocukları ve abileri çok güzel sportif becerilere ve kişiliklere sahip idiler.. Bugün bu akarsuyun o günün çocuklarına ve gençler

Bugün çocuklarımı Melen'e getirdim. 20 küsur yılda ne yaptınız o Melen'e?

Arapçiftliği’nden Muhacir Taşköpŕü’ye kadar , Melen kıyısı inşaat molozu, bunları bu köylüler yapamaz...su kıyısı meralarından kum çekilmiş, meralar yok olmuş,  Kavlan ağaç koruluğu can çekişiyor.

DSİ veya hangi kurum yapmış ise suyunun sağı ve soluna 6 metre taş duvar örtülmüş,  45 derece eğim hiç bir şekilde suya ailece ulaşmak mümkün değil. Bırakın araç ile yaya olarak suya  yanaşmak imkansız. Anladım ki bizi doğadan kopardılar ve bunu bizi doğadan korumak adına yaptılar. Bizleri doğadan koparıyorlar.

Bizim dedelerimiz oradaki meraları ve Melen’i korudular. Bizler orada yaşadık. Kamulaştırma, ıslah çalışmaları gibi adlar altında güzelim çevreyi bozdunuz ve düzeltmek akıllarından dahi geçmiyor. Ta ki yeni bir rant projesi gelene kadar.

Bugün çocuklarımı  küçüklüğümü yaşatmak istedim ama olmadı. Geçmişin fotoğrafları var elimizde, bir zamanlar Melen, bir zamanlar Sarayyeri, bir zamanlar Akınlar, bir zamanlar Arapçifliği. İnsanlarımız bu suya ulaşabilmeli, suya inen basamaklar yapın. Doğal  teraslar oluşturun,  buraları ağaçlandırın. Molozları düzleyin lütfen.!

Özel idare, belediye. Gelin anlatalım, betondan piknik alanı olmasın, doğal ve özgün yapısına uygun , çocukların  doğayı  keşif edilebileceği bir alan tasarlayalım. Merak eden kent tasarımcılarına  bir proje alanı olsun

Öyle ya buralar mahalle, köy mü bıraktınız?

Dedelerimizin dedikleri gibi " ALLAH sizi inandırsın?" Çok fena.


Editör: T. Solmaz

Yorum Yap

Yorum yazarak yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Düzce Son Haber (www.duzcesonhaber.com) hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Yorumlar (12)

  • Hakan Jan
    Hakan Jan
    2.07.2021 10:37

    Şehrin ön görünüme yatırım için kaynak bulunup çalışma yapılıyor, o zaman bu alanların eski doğal görünüme dönüşmesi için yatırım kaynağı bulacak sorumlular...bu işi bu hale getirenler geçmişin ve bugün un idarecileri...koca bir şehrin molozunu vatandaş buralara yıkmadı mesela...belediye...özel idare...DSİ...çevre bakanlığı ve mahale muhtarları bu işin çözüm ortakları...sayin m.yılmaz...buraları kim yok etti ise...

  • Mehmet Yılmaz.
    Mehmet Yılmaz.
    1.07.2021 16:04

    Arkadaşım görüşler ve yorum lar güzel ancak ne yapılabilir daha çok oraya odaklanmalıyız.

  • Hamiyet cebeci
    Hamiyet cebeci
    30.06.2021 23:11

    Sen çok yaşa hakan kardeşim.çocukluğumuzun yemyeşil her yerinden şırıl şırıl sular akan düzcesini betonlaşan her yerden çöp kokuları gelen bir yer yaptılar.yapanlar utansın emeği geçen herkese yazıklar olsun.

  • Sami abreg
    Sami abreg
    29.06.2021 23:21

    Çok güzel bir konuya değindiğim için teşekkürler hakan bey piknik yaptığımız altında salıncak kurup sallandigimiz kavlan ağaçların yerinde yeller esiyor ha keza melene girmek imkansizlasti suyun pisliğini saymıyorum bile birde kanalizasyon cekecez diye daha çok berbat ettiler suya karışan kimyasal atiklarda cabasi

  • Handan Selmi
    Handan Selmi
    29.06.2021 23:09

    Evet yapılan yorumlar çok doğru. Birçok güzellik anılarımızda kaldı. Bu yazı umarım birilerinin dikkatini çeker. Yalnız yetkililerin değil o bölgede yaşayan insanlarımızın, moloz atanların, bu atılanları görmezden gelenlerin. Doğayı ve çevreyi korumak hepimizin görevi, çocuklarımıza bırakacağımız en büyük miras bu.

  • Alper Özata
    Alper Özata
    29.06.2021 23:02

    Şimdi ise melene inesim gelmiyor. Heryer ot diken taş moloz çöplük. Çocuklarımı melene sokmak için yer bulamadım. Geçenlerde köyün bütün çocuklarını topladım ve melene getirdim. Bahsettiğin taşlardan tek tek zar zor indirdim hepsini. Derinliği dize kadar gelen biyer bulup hepsini suya soktum. Yüzlerindeki mutluluğu anlatmaya kelimeler yetmez. Diyeceğim o ki geçmişe dönmemiz mümkün değil. Ama ben muhtar veya yetkili olsam bi kepçe ile bütün meraları ve piknik alanlarını düzleştirir ve ıslah ederd

  • Nurhayat Güney
    Nurhayat Güney
    29.06.2021 23:02

    Katılıyorum Hakan abi ıslah adı altında doğal olan her şey beton yığınına döndü böylelikle çocukluğumuz ve gençliğimiz deki hatıralarımız beton altında kaldı.Piknik yaptığımız o ağaç altları salıncak yaptığımız o ağaçlar yok olmak üzere.Biz millet olarak ağaç sevmiyoruz beton daha çok hoşumuza gidiyor olmalı ki her bulduğumuz yere ya taş döşüyoruz yada beton döküyoruz.Ben Sarayyeri Köyü genci olarak doğduğum büyüdüğüm köyümü geri istiyorum. Mahalle olabilir ama oköy bizim,bizim kalacak bilginize

  • Murat seyok
    Murat seyok
    29.06.2021 22:58

    Beton, vasatlık, seviyesizlik, estetik yoksunluğu bize uzak kavramlardı. Sayelerinde tanışıyoruz.

  • Alper Özata
    Alper Özata
    29.06.2021 22:54

    Sevgili Hakan. Yazını okudum ve çok beğendim. Söylediklerine canı gönülden katılıyorum. Ve sarayyerinde doğdum ve orada büyüdüm. Çocukluğumun büyük bir kısmı melende geçti. Melende yüzmeyi öğrendim. Top oynamayı köyün meralarında öğrendim. Balık avlamayı melende öğrendim. Piknik alanlarımız anlatmaya yetmezdi. Her bir karesinde yüzlerce hatıra barınmakta. Rahmetli babamın muhtarlığı zamanında meraların piknik alanlarımızın yok olmaması için çok mücadele ettik köylüler olarak.

  • Ömer Aydın
    Ömer Aydın
    29.06.2021 22:34

    Yaramıza bastın Hakan. Çocukluğumda Arapçiftliği erkekleri her bayramın 2. günü melene balık tutmaya giderdi. Ağ nasıl atılır ilk o zamanlar gördüm. Biz kenarda yüzerken ve suda oynarken büyükler balık tutardı. Usta balıkçıllar elle bile tutardı. Şans yaver giderse akşam her bahçeden balık kokusu gelirdi. Bu gün ise yanına yaklaşılmıyor. Yurt dışında bir çok şehirde böyle sular şehre bir anlam ve güzellik katar. Eskişehir de Porsuk Çayı ne kadar güzel. Biz ise bunlara sadece imrenerek bakıyoruz

  • Akp nin yilmaz savunuculari
    Akp nin yilmaz savunuculari
    29.06.2021 22:02

    Kim o hale getirmis acaba oralari? Yok sa islik cala cala gezmek mi daha kolay?

  • Ercan Sezgin
    Ercan Sezgin
    29.06.2021 13:18

    Hepimiz için bir hikayesi olan melen çayı üzücü örneklerden sadece biridir. Dileriz yaşanabilir Düzce için yola çıkılmışken betonlaşan bir tema var iken merkeze yakın yeşilliklerin bu şekilde heba edilmemesi de güzel olurdu. Kardeşime sonu kadar hak veriyorum kalemine sağlık. Anıların yaşaması değil geleceğimizin de yaşaması için önemli bir metin.